گرجستان به همراه ترکیه، ارمنستان و آذربایجان به عنوان 4 مقصد گردشگری مناسب و راحت برای مسافران ایرانی محسوب می شوند. در این مطلب قصد داریم تا چند نکته جالب درباره گرجستان به شما عزیزان معرفی کنیم تا بیشتر با این کشور همسایه آَشنا شوید:

1- گرجستان یکی از کشورهای اوراسیایی محسوب می شود.

2- این کشور با روسیه، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان هم مرز است. به همین دلیل گردشگرانی که تور زمینی گرجستان را اری می کنند از طریق یکی از کشورهای نام برده شده به گرجستان وارد می شوند.

3- گرجستان جز کشورهای کم جمعیت منطقه محسوب می شود که جمعیت آن تا سال 2016 حدود 3700 نفر می باشد.

4- بیشتر مردم گرجستان پیرو مسیحیت از شاخه ارتدوکس هستند. به همین دلیل به آنها ارتدوکس های گرجی نیز می گویند. 

5- از قدیمی ترین اجداد گرجی ها می توان به ایبریا اشاره کرد که بعد از شکست از نیروهای ماد به سمت سرزمین های اورارتوری مهاجرت کردند.

6- از سده چهارم قبل از میلاد تا قرن 13 پس از میلاد گرجستان همیشه در صلح و آرامش بود. تا آنکه مغول ها به این سرزمین حمله کردند و این آغازی بر سختی های مردم گرجستان بود.

7- ایرانیها، عثمانی ها، مغول ها و تزارهای روس در سال های مختلف به بهانه تصاحب سرزمین ایبریا یا گرجستان به آن حمله کردند.

8- از نظر جغرافیایی و زمین شناسی گرجستان، کشوری عریض محسوب می شود. این یعنی بیشتر وسعت آن در عرض جغرافیایی قرار دارد نه طول جغرافیایی.

9- در گذشته روس ها مجبور بودند برای مبادله با ایران یا ارمنستان از مرکزهای قفقاز غربی و مرکزی عبور کنند که در خاک کشور گرجستان قرار داشت. 

10- دو راه عمده ارتباطی گرجستان با جهان شرق از طریق ایران و دریای خزر بوده و می باشد.

11- شهرهای چچن، سوچی، لوری، ارتوین و اردهان در گذشته بخشی از خاک گرجستان بودند. امروز هر کدام از این بخش ها به کشور خاصی تعلق دارد. به طور مثال، چچن و سوچی بخشی از خاک روسیه محسوب می شوند.

12- نخستین انسان نماهای نژاد اروپایی در منطقه قفقاز و گرجستان پیدا شدند که امروز در موزه باستان شناسی این کشور قرار دارند. 

13- مهمترین شهرهای گرجستان به ترتیب رو به رو هستند: تفلیس، کوتائیسی، باتومی، روستاوی، زوگدیدی، گوری و پوتی هستند.

14- دو منطقه خودمختار در گرجستان وجود دارد: آبخازا به مرکزیت سوخومی و آجار به مرکزیت باتومی.

15- مهمترین عوامل جغرافیایی که بر آب و هوای گرجستان تاثیر می گذارند، کوه های قفقاز و دریای سیاه می باشند. 



findatour گرجستان ,کشور ,محسوب ,جغرافیایی ,قفقاز ,سرزمین ,کشور گرجستان ,حمله کردند ,مردم گرجستان ,همین دلیل منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اینجا همه چی هست کافه اینترنتی پخش عمده مانتو ارزان در تهران bobbysfptv191 seite انجمن علمی مهندسی پرتو پزشکی واحد بروجرد قلب برای ِ زندگی بس است دانلود جدید ترین فیلم ها کرامت اخلاقی